امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://bitcoin.cloob24.com
0

در سال‌های اخیر، دنیای ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال رشد و نوآوری فوق العاده‌ای را تجربه کرده است. یکی از آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه ظهور ETF‌های بیت‌کوین است که به طور فزاینده‌ای در بین سرمایه‌گذاران محبوب می‌شوند، به‌ویژه زمانی که SEC تأیید یک ETF بیت‌کوین را بررسی می‌کند.

در این مقاله، نگاهی جامع به ETF‌های سرمایه گذاری در بیت کوین خواهیم داشت، از جمله اینکه چه چیزی هستند، چگونه کار می کنند و مزایا و خطرات مرتبط با سرمایه گذاری در آنها چیست.

ETF بیت کوین چیست؟

ETF بیت کوین یک صندوق قابل معامله در مبادلات است که عملکرد بیت کوین را با قراردادهای آتی، که اوراق بهادار سرمایه گذاری مشتقه ای هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در مورد قیمت آتی دارایی‌ها حدس و گمان بپردازند، ردیابی می کند. با سرمایه گذاری در یک ETF، سرمایه گذاران می توانند در معرض تغییرات قیمت بیت کوین بدون نگه داشتن خود ارز دیجیتال قرار بگیرند.

قراردادهای آتی بیت کوین توافقاتی بین دو طرف برای خرید یا فروش مقدار مشخصی بیت کوین با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ مشخصی در آینده است. بازار آتی راهی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا در برابر نوسانات بالقوه قیمت در دارایی پایه، که در این مورد، بیت کوین است، محافظت کنند.

اولین ETF بیت کوین که در یک صرافی معامله می شود، ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) است که در 19 اکتبر 2021 شروع به کار کرد.

ETF های بیت کوین چگونه کار می کنند؟

ETF های بیت کوین بسیار شبیه ETF های سنتی عمل می کنند، با این تفاوت که به جای دارایی‌های سنتی مانند سهام یا اوراق قرضه، به عملکرد قراردادهای آتی بیت کوین گره خورده اند. ETFها در قراردادهای آتی بیت کوین و سایر ابزارهای مالی که با عملکرد بیت کوین مرتبط هستند سرمایه گذاری می کنند.

ETFهای آتی بیت کوین درست مانند سهام فردی در بورس معامله می شوند و قیمت آنها بر اساس قراردادهای آتی بیت کوین پایه‌ای است که آنها دارند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در معرض تغییرات قیمت بیت‌کوین قرار بگیرند، می‌توانند در یک ETF آتی بیت‌کوین، مانند هر ETF دیگری، سهام بخرند.

مزیت اصلی ETF های بیت کوین این است که طراحی آنها راهی مناسب و کارآمد برای سرمایه گذاری در بیت کوین بدون نیاز به خرید و نگهداری مستقیم ارز دیجیتال در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

قبل از در نظر گرفتن خرید ETF بیت کوین، سرمایه گذاران باید مزایا و معایب سرمایه گذاری این صندوق های منحصر به فرد را ارزیابی کنند.

جوانب مثبت سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

تنوع: سرمایه گذاری در ETF بیت کوین می تواند یک طبقه دارایی جدید به سبد سهام شما اضافه کند و به تنوع دارایی های شما کمک کند.

راحتی: سرمایه گذاری در ETF بیت کوین، نیاز به خرید مستقیم و نگهداری بیت کوین را که می تواند فرآیندی پیچیده و زمان بر باشد، از بین می برد.

مدیریت حرفه ای: مدیران صندوق یک ETF بیت کوین مسئول نظارت بر دارایی های اساسی هستند و اطمینان حاصل می کنند که ETF عملکرد بیت کوین را تا حد ممکن ردیابی می کند.

معایب سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

نوسانات بازار: بیت کوین به دلیل نوسانات بالای خود شناخته شده است و قیمت بیت کوین می تواند در مدت زمان کوتاهی نوسانات زیادی داشته باشد. اگر سرمایه گذاران به درستی برای فراز و نشیب های احتمالی بازار آماده نباشند، این امر می تواند زیان های زیادی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد.

ریسک نظارتی: مقررات ارزهای دیجیتال و ETF های بیت کوین هنوز در مراحل اولیه است و می تواند در معرض تغییر باشد. این می تواند منجر به عدم اطمینان برای سرمایه گذاران شود و به طور بالقوه بر ارزش سرمایه گذاری آنها تأثیر بگذارد.

ریسک نقدینگی: نقدینگی ETF های بیت کوین می تواند کمتر از سایر دارایی های سنتی مانند سهام یا اوراق قرضه باشد.

ریسک طرف مقابل: هنگام سرمایه گذاری در ETF بیت کوین، برای انجام تعهدات طرف مقابل تحت قرارداد آتی، به طرف مقابل متکی هستید. اگر طرف مقابل نتواند به تعهدات خود عمل کند، ممکن است برای سرمایه گذار زیان وارد شود.

نکته آخر در سرمایه گذاری در ETF بیت کوین

سرمایه‌گذاری در ETF‌ های بیت‌کوین می‌تواند به سرمایه‌گذاران روشی راحت و در دسترس برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض تغییرات قیمت بیت‌کوین بدون داشتن مستقیم ارز دیجیتال ارائه دهد. با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری، ریسک‌هایی نیز وجود دارد که سرمایه‌گذاران باید در نظر بگیرند. بنابراین، مهم است که قبل از خرید سهام، مزایا و خطرات سرمایه گذاری در ETF بیت کوین را به دقت ارزیابی کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره بیت کوین، تحلیل روزانه بیت کوین و ETF بیت کوین می توانید به سایت فکت کوینز مراجعه کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه